Friday 1 March 2013

Kesetiaan...

Semua orang cakap tentang Setia..Namun berapa orang mampu setia?..ramai diluar sane tak tau apa erti setia..percayalah.. Ramai tanya..perlu ke setia???dah la tak ada ikatan yang wajib/suci/akkad..kene plak zaman moden ni..tukar-tukar pasangan macam tukar baju..belum tentu kita setia..pasangan nak setia..sebab itu jugaklah ramai org yang ambil jalan pendek dengan cubaan bunuh diri kerana kekasih tak setia..semuanya mengarut..mengapa bazirkan nyawa untuk orang yang tak sayang kita?

ecah pernah melepak dengan seorang rakn nie, minta pendapatnya tentang setia dan automatik dia cakap jangan percaya pada setia ..setia tu " shit" ..haiyoo kasarnya, bila ecah tanya kenapa ?? dia kata, setia tu hanya di luahkan dari mulut sekadar kata-kata bukan kenyataan yang sebenar dan tak seiring dengan perbuatan. Si lelaki menyalahkan perempuan tak setia dan mahukan lelaki yang lebih berharta sahaja. Si perempuan pula salahkan lelaki tak setia sebab mahukan perempuan yang cantik saje. bla bla bla Sebelum nak cakap tak setia better check diri kita dulu.
 
Nak suruh anak muda zaman sekarang jangan bercinta ?? wow mimpilah cinta itu adalah mission pertama mereka. tapi bila di tipu,menipu,kecewa dan mengecewakan barulah akhirnye rasa macam tak mahu bercinta.Kawan-kawan semua ecah cuba bagi situasi kepada kamu setia.


ALLAH membiarkan kita untuk saling menyayangi dan mencintai...
tapi, selepas itu DIA akan mengambil kembali orang yang telah kita cintai dan sayangi tuh, dan Allah juga yg memberikan kita waktu untuk bertemu, dan DIA memisahkan kita lagi :)


Malah,Allah mempunyai sebab tersendiri mengapa kita diputuskan dengan pasangan kita itu.Allah mungkin ada plan yang baik untuk kita.percayalah... 

"Boleh jadi kamu membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi pula kamu menyukai sesuatu , padahal ia amat buruk bagimu. Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui"
(Surah al-Baqarah ayat 216)
 
 

No comments:

Post a Comment