Monday 7 October 2013

Aku Ikhlas..InsyaAllah


 


 Tidak ada siapa yang akan faham dan aku pun tidak mengharapkan orang faham. Aku tahu ini dunia, kita menuntut keadilan pada manusia tetapi yang sebenarnya 'adil' itu hanya pada Allah. Kita harus redha...
 
 Sesungguhnya persinggahan ku disini hanya seketika, aku mencari jalan yang tidak mungkin orang faham kerana orang tidak pernah berdiri sebagai 'Aisyah'. Maksudku, memahami kemahuan dan kehendakku. Aku percaya, kalian juga melalui hal yang sama. Namun apa pun pencarian itu, aku tetap ingin mencari kebahagiaan duniaku dalam kehidupan insan lain. Sebagaimana yang lain turut mendambakan kasih cinta dan sayang dari insan lain. Aku sayang mereka dan kamu, dan aku anggap hal yang sama padaku jua. 
 
 
Aku tidak mengharap balasan atau lebih dari apa pun milik dunia, kecuali rahmatNya Allah dalam hati setiap manusia.
 
 
Aku ikhlas, Inshaa Allah.
 
 
 

2 comments: