Thursday 28 February 2013

Alhamdulillah..



Bismillahilrahmanilrahim..In the name of Allah, The most Gracious and The most Merciful.Salam to all readers.
InsyaAllah,as long as  ada masa untuk menulis,saya akan menulis sbb mungkin lepas ni entah-entah dua buan sekali pulak update eh..hehe..ok jom mulakan.

Ramai yg takut untuk yakin diri kerana risau dikatakan berlagak.Ramai yg takut akan menonjo kerana risau diakatan riak.Begitulah permainan syaitan,gagal membawa kita direct dengan ajakan keburukan.
Jagan takut dengan persepsi dan pandangan orang terhadap kita.Bukan pada kuasa mereka untuk menilaipada Allah jualah penilaian itu.Dan kerana Allah sahajalah kita berusaha,bukan kerana manusia.Saya petik kata-kata Hilal Asyraf dalam instagram beliau,
Aku percaya banyak cara dan jalan yang Allah bentangkan untuk meng-awesome-kan kita.So,that kita boleh menjadi manusia2 yang baik dari sebelum ini.Well takkan kita nak berada pada tahpa tu je,zon selesa,langsung tak nak berganjak,langsung tak de kesedaran untuk kesiankan diri sendiri yg laparkan rohani.

Dalam nak mengajak diri sendiri dan orang lain menjadi baik,macam2 ujian kena tempuh fact.Bila buat baik ada je orang yg tak suka,bila buat jahat lagi la orang mengata kan?kalau kita fikir nak puaskan hati manusia semata memang tak mampu.Ya,aku cuma pegang satu je,buat apa yg Allah suka,tinggalkan apa yg Allah tak suka.Senag walaupun susah sebenranya.



Ya mungkin akan da pahit,kita kena mangis,sometime menderita and so on.so that,kita boleh rasa kebahagiaan pada masa kan datang. Kebahagiaan kegembiraan sometime kita kena bayar dengan air mata kan?kalau hari ini orang di sekeliling kita tengok kita hebat,namun mereka tak pernah tahu yg kita perbah hebat menderita pada satu ketika dulu,dan Allah jualah yg mengetahui dari A sampai Z.

Hari ini,aku rasa bersyukur dan berterima kasih sebeb pengalaman pahit satu ketika dulu tu dah bertukar jd something yg sanagt manis at the end kerana aku ada keluarga dan kawan2 yg selalu ada di samping aku dalam susah dan senang.

Actually Allah dah menjawab doa kita lebih dari apa yg kita minta.sungguh banyak,Allah dh bagi terlalu banyak.Allah dah bagi kehidupan yang lebih baik dari sebelum ni denagn bermacam-macam cara yg kadang2 kita tak nampak.Pilihan Allah itu adalah yg terbaik.Seriously.Alhamdulillah..:)




No comments:

Post a Comment